Botten för bloggseriens kommunikationsplan

Bakgrund

  • Vilken är kopplingen till församlingens arbete och kommunikation?

Mål

  • Vad vill vi uppnå? Varför bloggar vi? Hur utvärderar vi vårt mål?
Händer på två män som planerar. De har en bärbar dator och tittar båda i en iPad.

Resurser

  • Hur mycket tid satsar vi? Behöver något annat lämnas bort istället? Ska vi ha en eller flera bloggserier?
  • Bloggseriens livslängd?
  • Behöver vi köpa bilder eller ta en prenumeration i en bildbank? Tar vi egna?

Målgrupp

  • Vem vill vi nå? Vad intresserar dem?
  • Var på sajten ska bloggserien finnas? Från vilka andra sidor på sajten ska vi länka dit?

Huvudbudskap

  • En mening som vi använder, upprepar och ger bestående intryck.

Utseende

  • Hur ser bloggserien ut? Text, bilder?
  • Vilken ton i texterna och vilken känsla i bilderna?

Ansvar

  • Vem har ansvar för bloggserien? Vem skriver artiklar eller koordinerar att andra skriver?
  • Vem ansvarar för bilder?

Tidtabell

  • Det måste komma artiklar tillräckligt ofta annars slutar folk följa bloggserien. Hur ofta skriver vi artiklar?
  • I vilka andra kanaler lyfter eller delar vi våra artiklar? När och vem gör det?